Πρόγραμμα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥp_faliro_logo52

Μετά το 2009, το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης και την επιβολή του μνημονιακού δήθεν μονόδρομου, η μεγάλη πλειονότητα των ανθρώπων στη χώρα μας είδε τη ζωή της να χειροτερεύει με ραγδαίους ρυθμούς. Κληθήκαμε και καλούμαστε σε θυσίες των πρωταρχικών μας δικαιωμάτων -εργασία, Παιδεία, Υγεία- με πρόσχημα να βγει η χώρα από την κρίση.

Μια κρίση ωστόσο που δεν δημιούργησαν οι πολίτες και που σε κάθε περίπτωση, με αυτόν τον τρόπο «αντιμετώπισης» παίρνει ακόμη χειρότερες διαστάσεις μετατρεπόμενη πια σε κρίση ανθρωπιστική. Απέναντι σε αυτήν την ανησυχητική πραγματικότητα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν πρέπει, ούτε έχει την πολυτέλεια να κλείνει τα μάτια. Εξάλλου υπήρξε και η ίδια θύμα της επίθεσης, με το σχέδιο Καλλικράτη, την έλλειψη δυναμικού, τη ραγδαία μείωση της χρηματοδότησης και την επιβολή του Παρατηρητηρίου, να αποτελούν μερικά μόνο από τα εμπόδια που αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές αποτελούν μια μεγάλη ευκαιρία: να μετατρέψουμε τους Δήμους μας σε ένα θεσμό στην υπηρεσία των αναγκών μας. Να εγκαταλείψουμε το μοντέλο του Δήμου που αποτελεί απλώς το «μακρύ χέρι» της κεντρικής εξουσίας και της απάνθρωπης πολιτικής που ακολουθεί. Να δώσουμε πραγματικό νόημα στην έννοια της Αυτοδιοίκησης, προωθώντας άμεσες λύσεις σε μεγαλύτερα και μικρότερα προβλήματα.

Στη γειτονιά μας, το Παλαιό Φάληρο, η δημοτική αρχή Χατζηδάκη απέτυχε να αντι-δράσει στο πιο επείγον σήμερα θέμα της κρίσης και να δώσει απαντήσεις στις κοινωνικές της επιπτώσεις. Η ανεργία καλπάζει, το βιοτικό επίπεδο κατρακυλά, πλήθος συμπολιτών μας, δυστυχώς, αδυνατεί να ανταποκριθεί στις βασικές βιοτικές ανάγκες. Ωστόσο η δημοτική αρχή επαναπαύτηκε και δεν φάνηκε ικανή να αντιστοιχηθεί με τα σημερινά προβλήματα.

Η Ριζοσπαστική Αριστερή Κίνηση Παλαιού Φαλήρου έχει ως κεντρικό της στόχο να αλλάξουμε όλοι μαζί την πορεία της πόλης μας. Γι’ αυτό και καταθέτουμε μια νέα, εντελώς διαφορετική πολιτική πρόταση, όπως αυτή σκιαγραφείται στο πρόγραμμά μας, για ένα Δήμο με επίκεντρο τον άνθρωπο. Προτείνουμε ένα μοντέλο Δήμου- σύμμαχου στη ζωή μας που θα απλώνει δίχτυ κοινωνικής προστασίας σε όσους το έχουν ανάγκη. Δίνουμε προτεραιότητα στις υπηρεσίες κοινωνικής πολιτικής και αλληλεγγύης. Υπερασπιζόμαστε τη Δημοκρατία και τη συμμετοχή, παραχωρώντας ουσιαστικές αρμοδιότητες στους δημότες, ανατρέποντας στην πράξη το αναποτελεσματικό και αδιάφανο δημαρχοκεντρικό μοντέλο.

Προστατεύουμε τη δημόσια περιουσία, τόσο απέναντι στα ιδιωτικά συμφέροντα όσο και απέναντι στην αδιαφορία που επέδειξαν και επιδεικνύουν δημοτική αρχή και κεντρική διοίκηση. Αξιολογούμε ως ένα από τα πρώτιστα καθήκοντα την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών, δίνουμε κεντρική θέση στην προστασία του περιβάλλοντος και κατοχυρώνουμε το δικαίωμα στους ελεύθερους χώρους.

Οι προγραμματικές κατευθύνσεις  συνιστούν ένα σχέδιο δράσης ικανό να αλλάξει την καθημερινή ζωή των δημοτών και να ανακουφίσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Εμπνεόμαστε από τους πολυδιάστατους αγώνες για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας στη ζωή και την αξιοπρέπεια, στηρίζουμε τις δημιουργικές δυνάμεις της κοινωνίας, προτάσσουμε μια διαφορετική αντίληψη σύμφωνα με την οποία ο δήμος στέκεται στο πλευρό των πολιτών, την ίδια ώρα που προχωρά, σχεδιάζει και αποφασίζει μαζί με τους πολίτες. Δείγμα της νέας αντίληψης είναι η ίδια η διαδικασία της συγκρότησης του προγράμματός μας, που απέχει πολύ από τη λογική της κατάστρωσης σχεδίων επί χάρτου, αποτελώντας μια συλλογική υπόθεση, πάντα ανοιχτή σε διάλογο με την κοινωνία και τους φορείς της.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ

1)  Κοινωνική Αλληλεγγύη

Δημιουργία ενός νέου,συμμετοχικού και αποτελεσματικού πλαισίου

  • Η κοινωνική παρέμβαση του Δήμου πρέπει να εμπλέκει στον τρόπο που λαμβάνει αποφάσεις και την λειτουργιά της αυτούς που άφορα. Απευθύνεται σε πολίτες που πάρα τις δυσχέρειες που αντιμετωπίζουν πρέπει να παραμείνουν ενεργοί και αξιοπρεπείς. Ο κοινωνικός έλεγχος και η συμμετοχή μέσα από ανοιχτές ,δημοκρατικές  διαδικασίες όχι μόνο σπάνε κάθε εξάρτηση και πελατειακή σχέση άλλα επιπλέον αυτοαξιολογούν τις  δομές κάνοντας τες πιο αποτελεσματικές.
  • Επανεξέταση της κοινωνικής και οικονομικής αποτελεσματικότητας όλων των συμβάσεων που έχουν συναφθεί με ΜΚΟ και διαχειρίζονται κονδύλια για την κοινωνική αλληλεγγύη.
  • Λειτουργιά Γραμματείας του Δήμου με 4ψηφιο νούμερο που πλαισιωμένη από εθελοντές θα μπορεί να αξιοποιεί την εθελοντική προσφορά , με παραλαβή ειδών από το σπίτι.
  • Δημιουργία Κοινωνικού Παρατηρητηρίου για τη πραγματική καταγραφή των ευπαθών ομάδων που ζουν και εργάζονται στο Παλαιό Φάληρο, με διασφάλιση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Σε συνδυασμό με την πάταξη των γραφειοκρατικών διαδικασιών που εμποδίζουν την εύκολη και άμεση πρόσβαση των δημοτών στις δομές και τα δίκτυα του Δήμου, μπαίνουν οι προϋποθέσεις ώστε να αντιμετωπιστεί η  σημερινή πραγματικότητα οπού ένας μικρός αριθμός πολιτών από όσους έχουν πραγματικές ανάγκες εξυπηρετείται από τις υπάρχουσες δομές.
  • Συνεργασία με κάθε κίνηση ή φορέα που επιδιώκει την αντιμετώπιση της κοινωνικής κρίσης και την αλληλεγγύη δημιουργώντας ένα ισχυρό και πολύμορφο δίκτυο δημοτικής αλληλεγγύης.
  • Η χρηματοδότηση των δόμων κοινωνικής αλληλεγγύης πρώτη προτεραιότητα του Δημοτικού Προυπολογισμου. Το 30% των απολαβών του Δημάρχου και των εκλεγμένων να διατίθενται για την υποστήριξη των δόμων αλληλεγγύης του Δήμου. Αντιδήμαρχος με αποκλειστική αρμοδιότητα την κοινωνική αλληλεγγύη.

Δράσεις που δεν θα αφήνουν κανένα δημότη μόνο του στην κρίση

  • Ολοκληρωμένη παρέμβαση για την αντιμετώπιση της διατροφικής κρίσης. Αναβάθμιση της λειτουργίας του κοινωνικού του  κοινωνικόυ παντοπωλείου έτσι ώστε να είναι  προσβάσιμο χωρίς περιορισμούς από  όσους το έχουν ανάγκη. Δημιουργία Λέσχης Σίτισης που θα λειτουργεί καθημερινά. Στήριξη και παροχή χώρου στα κινήματα χωρίς μεσάζοντες που μπορούν να εξασφαλίσουν χαμηλές τιμές σε είδη πρώτης ανάγκης.
  • Κοινωνικό φροντιστήριο για την εξυπηρέτηση των αναγκών μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δημιουργία Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών που να μπορεί να απασχολεί δημιουργικά τα παιδιά μετά το σχολείο.
  • Δημιουργία τράπεζας ανταλλαγής υπηρεσιών και συμβουλών, νομικού, τεχνικού και άλλου χαρακτήρα με τη συμμετοχή σε εθελοντική βάση δημοτών και με την ενίσχυση αντίστοιχων τμημάτων του δήμου. Η νομική υπηρεσία να μπει στην υπηρεσία των κάτοικων , παρέχοντας νομικές συμβουλές σε ζητήματα όπως τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.
  • Κανένα σπίτι χωρίς ρεύμα και νερό. Ο Δήμος δεν μπορεί να μείνει αμέτοχος όταν στερούνται τα βασικά αγαθά δημότες του. Έμπρακτη στήριξη των  αντίστοιχων πρωτοβουλιών πολιτών και άμεση παρέμβαση της  Δημοτικής Αρχής σε ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ.
  • Πάγωμα με προοπτική σταδιακής μείωσης των δημοτικών τελών. Άμεση μείωση των τελών ως και απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη στις ευπαθείς ομάδες  (οικογένειες που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και άνεργοι). Δίκαια κατανομή των τελών με αύξηση τους μεγάλες επιχειρήσεις και στις μεγάλες ιδιωτικές εκμεταλλεύσεις στο κάτω μέρος της παραλιακής ζώνης.
  • Δημιουργία δημοτικού γραφείου ευρέσεως εργασίας, που θα καταγράφει τους άνεργους και θα τους ενημερώνει για τις προσφερόμενες θέσεις εργασίας στο Παλαιό Φάληρο.

2)  Yγεία 

  • Η υποστελέχωσή  σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στεγάζονται σε μισθωμένο κτίριο, καθιστά αμφίβολη τη βιωσιμότητά των ιατρείων του ΠΕΔΥ στο Παλαιό Φάληρο, μετά την αξιολόγηση των δομών του ΠΕΔΥ, που έχει προαναγγελθεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2014, με προφανή στόχο τις συγχωνεύσεις των μονάδων. Ο Δήμος πρέπει  άμεσα να παραχωρήσει δωρεάν δικό του οίκημα για να στεγασθούν τα ιατρεία του ΠΕΔΥ, ούτως ώστε να μειωθεί το κόστος λειτουργίας τους και να ενισχυθεί η διαπραγματευτική θέση της τοπικής κοινωνίας μας, εν όψει της αξιολόγησης των δομών και των συγχωνεύσεων. Μόνον έτσι θα εξασφαλιστεί η παραμονή των ιατρείων του ΠΕΔΥ στο Δήμο μας.
  • Τα Δημοτικά Ιατρεία ξεκίνησαν πριν πολλά χρόνια, με σκοπό την περίθαλψη των ανασφάλιστων και κατά τεκμήριον απόρων συμπολιτών μας. Με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση, οι ανασφάλιστοι θα μπορούν να εξετάζονται στα ιατρεία του ΠΕΔΥ, χωρίς όμως να τους χορηγούνται συνταγές φαρμάκων και παραπεμπτικά εξετάσεων. Τα Δημοτικά Ιατρεία πρέπει πλέον να εστιάσουν στην “Αγωγή Υγείας” και στη “ Βοήθεια στο Σπίτι”. “Αγωγή Υγείας” είναι η ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευση του πληθυσμού με πολλαπλούς τρόπους (ομιλία, διανομή εντύπων, βιωματικές μέθοδοι κλπ) με σκοπό να αλλάξει η συμπεριφορά του πληθυσμού προς όφελος της υγείας του.
  • Δημιουργία Κοινωνικού Ιατρείου που πρέπει να λειτουργήσει σε συνδυασμό με τα Δημοτικά Ιατρεία, επικουρικά στα Ιατρεία του ΠΕΔΥ. Σκοπός τους θα είναι η εξέταση ασθενών από γιατρούς ειδικοτήτων που δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν στα ιατρεία του ΠΕΔΥ. Οι εθελοντικές πρωτοβουλίες μπορούν να δώσουν εντυπωσιακά αποτελέσματα και είναι αναγκαίες σε συνθήκες διάλυσης της Δημόσιας Υγείας. Το παράδειγμα του γειτονικού Κοινωνικού Ιατρείου του Ελληνικού, που έχει εξυπηρετήσει 20.000 ασθενείς στα 2 χρόνια λειτουργίας του είναι εντυπωσιακό.
  • Λειτουργιά Κοινωνικού Φαρμακείου στο Δήμο μας, γιατί υπάρχουν πλέον όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας που δεν έχουν πρόσβαση σε φάρμακα.

3) Κοινωνική οικονομία

  • Αναγνωρίζουμε ως βασικό μας εχθρό την ανεργία, τα “λουκέτα” και τις επιλογές που εγκλωβίζουν τους νέους ανθρώπους ή τους οδηγούν στην μετανάστευση. Για αυτό το λόγο αξιοποιούμε την πλούσια εμπειρία των αλληλέγγυων και συνεργατικών εγχειρημάτων και κάνουμε τη συνεργασία κινητήριο μοχλό της παραγωγικής ανασυγκρότησης.
  • Στήριξη πρωτοβουλιών αλληλέγγυας και συνεταιριστικής οικονομίας. Αντιμετωπίζουμε αυτές τις πρωτοβουλίες ως μοχλό στήριξης μιας εναλλακτικής οικονομίας με στόχο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών. Από αυτήν την άποψη η δημοτική μας αρχή θα επιδιώξει συνεργασίες με τις υπάρχουσες πρωτοβουλίες αλλά και με πρωτοβουλίες των πολιτών που θα δημιουργηθούν στο μέλλον ώστε να διασφαλίσει νέες θέσεις εργασίας αλλά και να πραγματώσει ένα νέο πρότυπο παραγωγής και κατανάλωσης σε τοπικό επίπεδο. Δημιουργία Γραφείου Παροχής Συμβουλών και Στήριξης της Κοινωνικής Οικονομίας,  και χώρων για την στέγαση αυτών των πρωτοβουλιών, ώστε να επιτυγχάνονται συνέργειες και διάχυση της καινοτομίας, της έρευνας και των βέλτιστων πρακτικών.
  • Κομμάτι των αναγκών του Δήμου που δεν ανήκουν στο πυρήνα των βασικών διοικητικών και κοινωνικών αρμοδιοτήτων του και που καλύπτονται σήμερα από εργολαβίες μπορούν να καλυφθούν από εγχειρήματα κοινωνικής οικονομίας. Οι συλλογικότητες  αυτές εμπλέκοντας άνεργους μπορούν να δώσουν απάντηση σε υπαρκτές ανάγκες βάζοντας σαν προϋπόθεση τον σεβασμό των εργασιακών σχέσεων και τη διαφάνεια κάτι που απουσιάζει από τις περισσότερες εργολαβίες σήμερα. Σε τομείς όπως αυτός της παροχής κοινωνικών υπηρεσιών, άλλα και σε τομείς οπού απαιτείται εξειδικευμένη γνώση υπάρχει ειδικά στην νεολαία δυναμικό διαθέσιμο και ικανό να υλοποιήσει τέτοιες προσπάθειες. Συγκεκριμένα  δραστηρίοτητες όπως η ανακύκλωση και η αξιοποίηση των απορριμμάτων ή ο καθαρισμός του ρέματος της Πικροδάφνης ο Δήμος πρέπει να επιδιώξει να αναληφθούν από τέτοιου είδους εγχειρήματα. Παράλληλα, διασφαλίζουμε ότι οι βασικές υπηρεσίες που ο Δήμος πρέπει να παρέχει δεν θα ιδιωτικοποιηθούν αξιοποιώντας το σχήμα των ΚΟΙΝΣΕΠ, κίνδυνο που αναδεικνύει  η πρόσφατη εμπειρία σε μια σειρά Δήμων.
  • Καταγραφή και απόδοση δημοσίων εκτάσεων που είναι αναξιοποίητες και κατάλληλες για καλλιέργεια  σε δημότες και συλλογικά εγχειρήματα για μικρής έκτασης καλλιέργειες φιλικές στο αστικό περιβάλλον.
  • Να μη γίνει ο Δήμος συνένοχος στην άλωση των εργασιακών σχέσεων και στην εφαρμογή ελαστικών σχέσεων εργασίας. Συνεργασία με τους ίδιους τους εργαζόμενους για να απολαμβάνουν αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και δικαιώματα και να μην προχωρήσει το σχέδιο απολύσεων στους ΟΤΑ .

4) Δημοκρατία – Διαφάνεια – Συμμετοχή

Εκδημοκρατισμός της λειτουργίας του Δήμου

  • Ρήξη με το δημαρχοκεντρικό μοντέλο. Ο Δήμος λειτουργεί συλλογικά, αποδίδοντας αρμοδιότητες και ρόλο στα συλλογικά του όργανα, ενώ παράλληλα διευρύνει τη δημοκρατία θεσμοθετώντας και ενθαρρύνοντας τη λαϊκή συμμετοχή.
  • Τοπικά δημοψηφίσματα για την λήψη σημαντικών αποφάσεων σε επίπεδο Δήμου ή Τοπικών Διαμερισμάτων.
  • Λαϊκές συνελεύσεις που εμπλέκουν άμεσα τους πολίτες,ελέγχουν την λειτουργιά του Δήμου και  είναι ο τόπος οποί ζητήματα που αφορούν άμεσα τους πολίτες μπαίνουν σε διαβούλευση.
  • Συμμετοχικός Προϋπολογισμός ανά γειτονίες. Μέσα από συνελεύσεις στις οποίες συμμετέχουν από κοινού τόσο οι δήμος όσο και οι πολίτες. Εκεί συζητούνται τα κατά τόπους προβλήματα ή τα πεδία δημιουργίας νέων δράσεων και αποφασίζεται η πιο συντομευμένη διαχείριση μέρους των εσόδων του δήμου ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες. Οι πολίτες αποτελούν αναπόσπαστο και κύριο μέρος της διαδικασίας καθορίζοντας ουσιαστικά τους κανόνες και τα κριτήρια κατανομής πόρων.

Διαφάνεια

  • Ετησία ανοιχτή απολογιστική διαδικασία που να φτάνει σε κάθε δημότη. Υποχρέωση του Δήμου η κοινωνική λογοδοσία.
  • Απευθείας μετάδοση των συνεδριάσεων του Δ.Σ. στο διαδίκτυο και σε κοινωφελείς χώρους.
  • Οι προτεραιότητες και οι σημαντικές αποφάσεις  ανακοινώνονται και συζητούνται στο δημοτικό συμβούλιο. Ταυτόχρονα το δημοτικό συμβούλιο είναι μια ανοιχτή καιοργανωμένη διαδικασία διαβούλευσης και συναπόφασης με τους πολίτες.
  • Διαδικασία καταγραφής των αναγκών και των προβλημάτων των δημοτών , εύκολα προσβάσιμη σε όλους, που δίνει φωνή σε κάθε δημότη.

Ισότητα των φύλων

  • Ανάπτυξη και ενίσχυση δράσεων για τη συμφιλίωση επαγγελματικής και οικογενειακής/προσωπικής ζωής. Η ενίσχυση της λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών , και οι  δράσεις για ολοήμερη απασχόληση των παιδιών  αποτελούν κρίσιμες παραμέτρους που πρέπει να αποτελούν μεριμνά του Δήμου.
  • Ένταξη της οπτικής του φύλου ως διάστασης στο σχεδιασμο και τις πολίτικες του δήμου. Στοχευμένες παρεμβάσεις και μέτρα τα οποία εντάσσονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, στο Ετήσιο Πρόγραμμα και στον Προϋπολογισμό του Δήμου.
  • Ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας για την πρόληψη της έμφυλης βίας και προώθηση της ισότητας των φύλων σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (εκπαιδευτικοί /σχολεία, κοινωνικοί φορείς, γυναικείες οργανώσεις, αστυνομία, δικαστικοί λειτουργοί, επαγγελματίες υγείας κλπ), Ξενώνες σε δημοτικό επίπεδο σε συνεργασία με υπηρεσίες που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της αρωγής και υποστήριξης θυμάτων και των παιδιών τους.
  • Επιπλέον ενίσχυση της ίσης εκπροσώπησης σε επίπεδο δήμου αιρετές (ΔΣ, Δημοτικές Επιτροπές κλπ), εκλεγμένες (Σωματεία Εργαζομένων, Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, Αθλητικά Σωματεία, Πολιτιστικοί Σύλλογοι, κλπ). Στο πλαίσιο αυτό, κατάρτιση σχέδιου δράσης με στόχο την ενδυνάμωση και ενίσχυση της συμμετοχής των γυναικών στη δημόσια σφαίρα και στα κοινά. Καθιερώνεται ετήσια Τοπική Συνέλευση Γυναικών που λειτουργεί ως φόρουμ διαλόγου και προγραμματισμού δράσεων και κινητοποιήσεων με τη συμμετοχή γυναικείων οργανώσεων, συλλόγων, αιρετών κλπ.

Αξιοποίηση των νέων  τεχνολογιών

  • Απευθείας μετάδοση των συνεδριάσεων του Δ.Σ. στο διαδίκτυο και σε δημοσίους χώρους.
  • Για κάθε έργο τηρείται ηλεκτρονικός φάκελος, προσβάσιμος στο διαδίκτυο που να καλύπτει όλη την εξέλιξη του έργου.
  • E-dialogos. Δυνατότητα στους δημότες και σε όσους και όσες ζουν και δραστηριοποιούνται στα όρια του Δήμου, να εμπλακούν άμεσα στη διαδικασία σχεδιασμού και υλοποίησης πολιτικής και δράσεων στην πόλη.
  • Όλες οι συναλλαγές των πολιτών με τις υπηρεσίες του Δήμου να μπορούν να γίνουν μέσω του διαδικτύου. Ανάπτυξη σημείων πρόσβασης στο διαδίκτυο σε προσιτά και ασφαλή σημεία.
  • Δημιουργία ηλεκτρονικού οδηγού πόλη  και εφαρμογής ς που να περιλαμβάνει ενημερωτικά στοιχεία για το δήμο, όπως νέα, χάρτες, σημεία ενδιαφέροντος (πάρκα, στάσεις λεωφορείων, εκκλησίες, πλατείες, σχολεία), πληροφορίες για τη συγκοινωνία και καταχωρήσεις σχετικά με επιχειρήσεις του δήμου

5) Περιβάλλον-Ποιότητα ζωής

Προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος

  • Καθαρισμός, οικολογική αναβάθμιση και προστασία της κοίτης και της εκβολής του ρέματος της Πικροδάφνης και ανάδειξή του σε υπερτοπικό άξονα άσκησης και αναψυχής. Συγκεκριμένα απαιτείται ήπια παρέμβαση με μη μηχανικά μέσα για τον καθαρισμό του ρέματος , παράλληλα με την ανάγκη να σταματήσουν να καταλήγουν σε αυτό διάφορων ειδών λύματα ώστε να αποκατασταθεί ο χαρακτήρας του σαν οικοσύστημα. Το ρέμα Πικροδάφνης πρέπει να αποτελέσει μια εκτεταμένη ζώνη πράσινου, προσβάσιμη από τους πολίτες και μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στο μικρόκλιμα της περιοχής. Ο Δήμος επιβάλλεται να παρέμβει και να διεκδικήσει τις αρμοδιότητες του πάνω στο ρέμα προωθώντας παράλληλα την οριοθέτηση του.
  • Καμιά παραχώρηση Δημοσιάς περιουσίας σε ιδιώτες. Υπεράσπιση του Δημοσίου Χώρου, προκειμένου αναβαθμισμένος και προσβάσιμος από όλους να  αποδοθεί στους πολίτες.
  • Υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα όλης της παραλιακής ζώνης και ποιοτική αναβάθμιση της παραλίας Φαλήρου. Ανάληψη της λειτουργίας του Tae-Kwo-Do ,με την προϋπόθεση να είναι οικονομικά βιώσιμο, και αξιοποίηση του  σαν κλειστό γυμναστήριο-γήπεδο και χώρος πολιτιστικών ή άλλων εκδηλώσεων.
  • Βιοκλιματικός και ενεργειακός  σχεδιασμός όλων των τεχνικών έργων και παρεμβάσεων με χρηματοδότηση από κρατικά κονδύλια, ΠΕΠ και ΕΣΠΑ μέσω ιδίων μελετών της πιστοποιημένης τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου. Παράλληλα σχέδιο  παρεμβάσεων στους δημοσίους χώρους και  τα δημοσία κτίρια που να συμβάλουν στην εξοικονόμηση ενεργείας.
  •  Ένα μοντέλο διαχείρισης των απορριμμάτων, σύγχρονο και φιλικό στο περιβάλλον, την εφαρμογή του κύκλου (διαχωρισμός στην πηγή, ανάκτηση υλικών, ανακύκλωση, κομποστοποίηση, αξιοποίηση, ταφή των υπολειμμάτων), με άξονες προτεραιότητας την αποκέντρωση των δραστηριοτήτων, τη μικρή κλίμακα, την ενθάρρυνση της κοινωνικής συμμετοχής, την αξιοποίηση του εγχώριου παραγωγικού δυναμικού και την διατήρηση  του δημόσιου χαρακτήρα στη διαχείριση των απορριμμάτων.
  • Στήριξη του αγώνα ενάντια στην παραχώρηση του Ελληνικού. Το Ελληνικό πρέπει να γίνει ο πνεύμονας πράσινου που έχει ανάγκη η Αττική. Σε αυτήν την κατεύθυνση υπάρχουν άμεσα υλοποιημένες και ρεαλιστικές προτάσεις όπως αυτή του ΕΜΠ . Οι επιπτώσεις ενός τεράστιων διαστάσεων έργου όσο άφορα τους οικιστικούς και εμπορικούς χώρους έργου θα έχει εξαιρετικά αρνητικές συνέπειες για την αγορά κατοικίας και τον εμπορικό κόσμο στο Παλαιό Φάληρο.

Ποιότητα ζωής για κάθε δημότη

  • Δημιουργία ενός πλήρους δικτύου προσπελασιμότητας  για τα άτομα με κινητικές δυσκολίες (ΑΜΕΑ, ασθενείς, υπερήλικες, μωρά κ.λπ.) και προβλήματα όρασης. Όλοι οι δημόσιοι χώροι (δρόμοι, διαβάσεις, πεζοδρόμια, δημόσια κτήρια, πάρκα, πλατείες, παιδικές χαρές, εκκλησίες, σχολεία κ.ά.)  να είναι προσιτοί  σε όλους.
  • Αστικές αναπλάσεις, για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων. Με σκοπό να καταστήσουν τις γειτονιές πιο λειτουργικές και να τις αναβαθμίσουν αισθητικά οι αναπλάσεις αυτές γίνονται έπειτα από διάλογο και με τη σύμφωνη γνώμη των κατοίκων. Τέτοιες τοπικές διευθετήσεις συνδέονται με το περιβάλλον και το χαρακτήρα της γειτονιάς άλλα και ευρύτερες παρεμβάσεις για την ποιότητα ζωής και το περιβάλλον (πχ την οικολογική αναβάθμιση του ρέματος της Πικροδάφνης).
  • Κατασκευή πεζογεφυρών στην Ποσειδώνος και στην Αμφιθέας προκειμένου να εξασφαλιστεί ασφαλής διάβαση.
  • Αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης. Η αποτυχία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας να το αντιμετωπίσει υποχρεώνει τη Δημοτική Αρχή να πάρει πρωτοβουλίες , σχεδιάζοντας την χρηματοδότηση και την κατασκευή υπογείων ή υπέργειων χώρων στάθμευσης.
  • Αναβάθμιση των δημοτικών συγκοινωνιών με τη δημιουργία 2 λεωφορειακών γραμμών, οι οποίες θα χρησιμοποιούν τα οχήματα της δημοτικής συγκοινωνίας και θα μεταφέρουν τους φοιτητές στο σταθμό “Συγγρού-Φιξ”. Οι γραμμές αυτές διατρέχουν το Δήμο, με στάσεις μέσα αυτόν και εξυπηρετούν τους φοιτητές ώστε να φθάνουν εγκαίρως στα πρωινά τους μαθήματα.
  • Αντιπλημμυρικός και αντισεισμικός σχεδιασμός για την περιοχή του Παλαιού Φαλήρου σε συνεργασία με την Περιφέρεια.

 Παρεμβάσεις για τα ζώα και την προστασία των αδέσποτων

  • Διεξαγωγή του Προγράμματος περίθαλψης – στείρωσης των αδέσποτων σκύλων στην Φιλοζωική Εταιρεία καθ΄όλη την διάρκεια του έτους και όχι μόνον τους 6-8 μήνες που γίνεται μέχρι τώρα και επέκταση του Προγράμματος, ώστε να περιλαμβάνει και τις γάτες, τις οποίες η νομοθεσία δεν εξαιρεί.
  • Εκσυγχρονισμός και επέκταση του προσωρινού καταφυγίου αδέσποτων σκύλων στον Αη Γιώργη Τροκαντερό, ώστε να τηρεί τις προδιαγραφές λειτουργίας και ευζωίας των έγκλειστων ζώων. Εφαρμογή προγράμματος εκτόνωσης, άσκησης και κοινωνικοποίησης των έγκλειστων σκυλιών, ώστε να καθίσταται δυνατή η υιοθεσία τους.
  • Αντικατάσταση των πινακίδων ¨ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΚΥΛΟΙ¨, που υπάρχουν σε όλα τα πάρκα της πόλης μας και εμποδίζουν την είσοδο των κατόχων σκύλων σε αυτά με άλλες που επιτρέπουν την είσοδό τους με την προϋπόθεση να τα επιτηρούν ή να τα έχουν με λουρί περιπάτου και να μαζεύουν τα περιττώματα τους.
  • Δημιουργία Δημοτικού κτηνιατρείου, το οποίο με ελάχιστο κόστος λύνει καίρια προβλήματα περίθαλψης και στειρώσεων τόσο των αδέσποτων όσο και των δεσποζόμενων ζώων, των οποίων οι κάτοχοι ανήκουν σε οικονομικά ασθενέστερες ομάδες. Επίσης με την δημιουργία του ελαφρύνεται σημαντικά το κόστος του Προγράμματος ενώ ταυτόχρονα διευρύνεται η εφαρμογή του.
  • Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών σε θέματα που αφορούν στην συμπεριφορά απέναντι στα ζώα, στην νομοθεσία που αφορά την προστασία και ευζωία τους, καθώς και στις υποχρεώσεις των κατόχων κατοικίδιων απέναντι σε αυτά και το περιβάλλον της πόλης τους.

Προστασία του νερού από την εμπορευματοποίηση

  • Το νερό είναι φυσικό αγαθό απαραίτητο για τη ζωή, ανήκει σε όλους τους ανθρώπους  και πρέπει η πολιτεία να εξασφαλίζει ότι όλοι οι πολίτες ανεξαιρέτως κοινωνικής ή οικονομικής κατάστασης να έχουν ίση πρόσβαση σε αυτό με ποιοτική και ποσοτική επάρκεια.
  • Ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης και των δεσμεύσεών της, ως νέα δημοτική αρχή θα συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις στο κίνημα κατά της ιδιωτικοποίησης του νερού γιατί πιστεύουμε ότι αυτό θα αποτρέψει την παράδοση αυτού του αγαθού στα χέρια των κερδοσκόπων.

6) Παιδεία

  • Aναβαθμιση και ενίσχυση του ρόλου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και ανάδειξη της σε τοπικό επίπεδο ως όργανο λαϊκής συμμετοχής.
  • Δημοσιά δέσμευση για άμεση καταβολή στις σχολικές μονάδες , άμεσα και χωρίς περικοπές, όλων των χρημάτων που έρχονται από την κεντρική κυβέρνηση και για διάθεση όλων των κονδυλίων τα οποία προορίζονται για συντήρηση σχολικών κτηρίων στις σχολικές μονάδες. Η απόδοση της απευθείας στις Σχολικές  Επιτροπές, θα διασφαλίσει ευελιξία και γρήγορες και αποτελεσματικές λύσεις σε μικροπροβλήματα των σχολείων.
  • Δημόσιος απολογισμός της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας με ετησία έκθεση , οπού θα παρουσιάζονται και θα τίθενται σε δημόσιο διάλογο και στο Δημοτικό Συμβούλιο οι πολίτικες και οι αποφάσεις.
  • Αντιμετώπιση του χρόνιου προβλήματος στέγασης των νηπιαγωγείων. Συγκεκριμένα άμεσες ενέργειες για την  υλοποίηση της κατασκευής του 13ου Νηπιαγωγείου. Επιτάχυνση των διαδικασιών για την ανέγερση του 7ου ΝΠΓ στην οδό Πλειάδων & Τερψιχόρη και έναρξη της κατασκευής του 8ο ΝΠΓ στο δεσμευμένο οικόπεδο της οδού Αφροδίτης 130.  Επίσης για το 4ο, 5ο και 12ο που συστεγάζονται με τα Δημοτικά  πρέπει άμεσα να δεσμευτούν οικόπεδα για τη στέγασή τους .
  • Ίδρυση του 5ου Λυκείου στην Αγία Βαρβάρα στο δεσμευμένο οικόπεδο, ώστε να αποσυμφορηθεί το σχολικό συγκρότημα της Κοψαχείλας που συγκεντρώνει υπερβολικά μεγάλο  αριθμό μαθητών.
  • Διεκδίκηση και ανάδειξη θεμάτων που απασχολούν τη σχολική κοινότητα όπως ελλείψεις εκπαιδευτικών, συγχωνεύσεις-καταργήσεις και υποβιβασμοί σχολικών μονάδων.
  • Άμεση τεχνική κάλυψη των σχολείων από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου. Δημιουργία  σε δεύτερη φάση τμήματος τεχνικής υποστήριξης σχολικής μονάδας για την άμεση και αποτελεσματικά υποστήριξη των προβλημάτων συντήρησης των σχολικών κτηρίων.
  • Το τμήμα Παιδείας με οποία την επιπλέον στελέχωση του με ειδικευμένο προσωπικό και αναδιοργανωθεί και να στελεχωθεί με οποίο ειδικευμένο προσωπικό απαιτείται προκειμένου να μπορεί να βοηθά ουσιαστικά τα σχολειά σε θέματα συντονισμοί δράσεων και να μπορεί να παίζει το ρόλο συνδετικοί κρίκου μεταξύ των σχολείων  και του Δήμου.
  • Καμιά απόλυση σχολικού φύλακα. Ο Δήμος να σταθεί στο πλευρό των σχολικών φυλάκων και να διεκδικήσει να μην καταργηθούν οι οργανικές θέσεις τους , που είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργιά των σχολείων.
  • Ανοιχτό σχολείο στην κοινωνία :Δράσεις συνεργασίας σχολείων και τοπικής αυτοδιοίκησης, αξιοποιώντας τις υπηρεσίες του Δήμου όπως περιβαλλοντικές δράσεις, επιμόρφωση γονέων , εκμάθηση ελληνικών στους μετανάστες κ.λ.π.
  • Ανοιχτές σχολικές άυλες με διαμόρφωση νησίδων πράσινου ώστε να συμβάλουν στην βελτίωση του μικροκλίματος της γειτονιάς άλλα και να δώσουν διέξοδο στα παιδιά να παίζουν.
  • Ουσιαστική λειτουργιά της υπηρεσίας Ψυχολογικής και Κοινωνικής στήριξης παιδιών και γονέων. Αξιοποίηση της εθελοντικής προσφοράς.
  • Προγράμματα για πρώτες βοήθειες , προληπτική ιατρική μεριμνά, συνεργασία με νοσοκομεία και δημοτικά ιατρεία για παροχή ιατρικής φροντίδας και πρόληψης στους μαθητές.

7) Πολιτισμός

  • Στηρίξη  στις ζωντανές δυνάμεις του πολιτισμού , εξασφαλίζοντας τους τις αναγκαίες υποδομές.
  • Καταγραφή και αξιοποίηση των χώρων που σήμερα παραμένουν εγκαταλελειμμένοι. Ο Δήμος σε συνεργασία με φορείς και πρωτοβουλίες πολιτών να πάρει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες ώστε να δημιουργηθούν σε τέτοιους χώρους πολιτιστικά κέντρα, στέκια συνάντησης νεολαίας ή να φιλοξενηθούν δραστηρίοτητες συλλόγων και φορέων..
  • Εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των υπαρχόντων κύριων πολιτιστικών δομών με σκοπό να προσελκύσουν το ενδιαφέρον και να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή.
  • Δημιουργία σε κάθε συνοικία μίας βασικής πολιτιστικής μονάδας (βιβλιοθήκη, σκάκι, αίθουσες μουσικής – χορού – διαλέξεων) σε συνεργασία με τους πολιτιστικούς συλλόγους.
  • 24ωρη λειτουργιά δημοτικού ραδιοφώνου με συντελεστές κατοίκους του Δήμου και ζώνες ενημέρωσης για τα τοπικά ζητήματα του Δήμου άλλα και ζώνες ψυχαγωγίας και πολιτισμού.
  • Ανοιχτές καλοκαιρινές συναυλίες στον Μπάτη.
  • Άνοιγμα του αμφιθεάτρου του Δήμου σε θεατρικές ομάδες και δημιουργικές δραστηρίοτητες πολιτιστικών πρωτοβουλιών του Παλαιού Φαλήρου

8) Αθλητισμός

  • Ο αθλητισμός είναι κοινωνικό αγαθό. Σε μια εποχή κρίσης όλοι πρέπει να έχουν ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση στον αθλητισμό, χωρίς περιορισμούς.
  • Θεσμοθέτηση “Αθλητικού Συμβουλίου Πόλης” οπού συμμετέχουν εκπρόσωποι Σωματείων, αθλουμένων,εκπαιδευτικών και εργαζόμενων και το οποίο χαράσσει την πολίτικη για τον αθλητισμό στο δήμο, σχεδιάζει τη λειτουργιά της και ελέγχει την υλοποίηση της. Η δημοκρατία μπορεί να λύσει τα περισσότερα προβλήματα χάραξης πολίτικης και να εμπλέξει δημιουργικά τους ίδιους τους ανθρώπους του αθλητισμοί.
  • Πλήρης διαφάνεια στη διαχείριση και τα κριτήρια κατανομής πόρων,εγκαταστάσεων και προσωπικού. Κάθε  αθλητικό σωματείο δικαιούται την ενίσχυση στο μη κερδοσκοπικό έργο του, παράλληλα ο τοπικός αθλητισμός λειτουργεί με διαφανείς και δημοσίους ορούς μένοντας ανοιχτός στην τοπική κοινωνία.
  • Θεσπίζουμε νέες, πολύπλευρες και καινοτόμες αθλητικές δραστηρίοτητες , υπερβαίνοντας τα καθιερωμένα προγράμματα μαζικής άθλησης και θεσπίζουμε νέες πολύπλευρες και καινοτόμες δραστηρίοτητες ,που προωθούν την δια βίου άσκηση και την ενεργό συμμετοχή.
  • Δημιουργία δημοτικών γυμναστηρίων με δωρεάν πρόσβαση για τους Δημότες σε κάθε γειτονιά.
  • Αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων , των πλατειών και των πάρκων.
  • Ανάπτυξη του αθλητισμού στις ήδη υπάρχουσες σχολικές εγκαταστάσεις , εκτός σχολικού προγράμματος.
  • Πρόσληψη προπονητών για τις αθλητικές ομάδες και τους ομίλους του Παλαιού Φαλήρου με την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ.
  • Χρηματοδότηση από τον ετήσιο προϋπολογισμό του Δήμου και τους πόρους κοινωνικής πρόνοιας.

Leave a Reply

Your email address will not be published.