Οι γονείς ρωτάνε, ο Κώστας Μερκουράκης απαντάει.

1. Πάγια θέση του γονεϊκού κινήματος είναι ότι η Παιδεία θεωρείται κοινωνικό αγαθό και συνεπώς η δωρεάν παροχή της αποτελεί στοιχειώδη υποχρέωση της Πολιτείας. «Ούτε 1€ από την τσέπη των γονιών για λειτουργικές δαπάνες των σχολείων». Αυτή είναι η θέση της ΑΣΓΜΕ (Ανωτάτη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος). Συμφωνείτε με την άποψη αυτή; Και αν όχι, τι προτείνετε;

Η μνημονιακή , νεοφιλελεύθερη πολιτική που ασκήθηκε την τελευταία τετραετία  στο χώρο της Παιδείας και της Έρευνας, ήταν καταστροφική για την Δημόσια Εκπαίδευση όλων των βαθμίδων πολύ περισσότερο που ήλθε ως συνέχεια των νεοφιλελεύθερων επιλογών των κυβερνήσεων των προηγούμενων χρόνων. Τα μνημόνια, όμως, αποτέλεσαν τομή. Περισσότερο από ποτέ άλλοτε αμφισβητήθηκε και υπονομεύτηκε η Παιδεία ως δημόσιο αγαθό και μετατράπηκε σε προνόμιο για λίγους, στην κατεύθυνση του «σχολείου και πανεπιστήμιου της αγοράς». Υποβαθμίστηκε η γενική παιδεία. Καταργήθηκαν ακόμα και τα ελάχιστα προγράμματα στήριξης των παιδιών που συναντούν δυσκολίες στο σχολείο. Υποβαθμίστηκε η ειδική αγωγή. Ιδιωτικοποιήθηκαν ή καταργήθηκαν οργανισμοί (ΠΙ, ΟΣΚ, ΟΕΔΒ, ΙΓΜΕ ,ΕΚΚΕ) με σημαντικές επιπτώσεις στην παρεχόμενη εκπαίδευση και έρευνα.

Η φωτοτυπία αντικατέστησε τα βιβλία. Το 16% των σχολικών μονάδων καταργήθηκε ή συγχωνεύθηκε. Απαξιώθηκαν οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί όλων των βαθμίδων. Μειώθηκε δραματικά το ήδη πενιχρό εισόδημά τους.

Η πρόταση μας βρίσκεται στον αντίποδα της ακραίας αυτής νεοφιλελεύθερης πολιτικής. Για μας η Παιδεία αποτελεί καθολικό ανθρώπινο δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση ισότιμα σε όλους, με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας. Η άρση των ταξικών φραγμών, η απάλειψη των κάθε λογής διακρίσεων και η δωρεάν παροχή δημόσιας παιδείας υψηλού επιπέδου αποτελούν για μας αξιακές στοχεύσεις.

2. Οι Σύλλογοι Γονέων διαχρονικά, αλλά ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, έχουν υπερβεί κατά πολύ και τις αρμοδιότητές τους αλλά και το ρόλο τους. Aθλητικές δραστηριότητες, σκάκι, bazaar, μουσική, παραδοσιακοί χοροί κλπ δίνουν έσοδα στους συλλόγους με τα οποία καλύπτουν λάθη και παραλείψεις της Πολιτείας (Υπ.Παιδείας, Δήμος κλπ).  Ποια είναι η θέση σας πάνω σ’ αυτό;

Πραγματικά οι Σύλλογοι  Γονέων και Κηδεμόνων (ΣΓΚ) τα τελευταία χρόνια καλούνται χωρίς πρόσκληση να καλύψουν τα κενά που η Πολιτεία έχει δημιουργήσει. Χωρίς αρμοδιότητες, χωρίς το λεγόμενο νομικό ή διοικητικό πλαίσιο, χωρίς αναγνώριση από την πολιτεία, χωρίς «οδηγίες χρήσεως» και φυσικά χωρίς θεσμοθετημένους πόρους. Κλέβοντας ώρες από τον προσωπικό τους χρόνο και χρήματα από το όλο και περισσότερο περιορισμένο εισόδημά τους, νέοι και μεγαλύτεροι σε ηλικία γονείς δίνουν το δικό τους αγώνα για τα παιδιά τους προκειμένου να τους εξασφαλίσουν ένα  καλύτερο σήμερα μέσα στα σχολεία.

Τούτο το νέο κοινωνιολογικό φαινόμενο χρίζει ιδιαίτερης προσοχής. Τόσο από πολιτική όσο και οικονομική πλευρά. Και αξίζει ένα καινούργιο πλαίσιο συνεργασίας που η δημοτική αρχή, πέρα από τις στείρες αρμοδιότητες, οφείλει σήμερα να εξασφαλίσει. Ας ανοίξουμε επιτέλους τα σχολεία τα απογεύματα, όπως συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες Ας αναλάβουμε επιτέλους τις εξωσχολικές δραστηριότητες (καλλιτεχνικά, μουσική, θέατρο, ενισχυτική διδασκαλία, νέες τεχνολογίες αλλά και διατήρηση ξεχασμένων παραδόσεων και εθίμων) ανακουφίζοντας έστω και λίγο τα οικονομικά των γονιών εις βάρος του περίφημου πλεονάσματος . Ας αναγνωριστεί επιτέλους η κοινωνική διάσταση των ΣΓΚ. Ας εξασφαλιστεί η στήριξη που χρειάζεται για συντονισμένη δράση εναντία στη βία μέσα στα σχολεία, τον ρατσισμό και την ξενοφοβία

Είναι υποχρέωση μιας νέας ευαισθητοποιημένης δημοτικής αρχής να συνεργαστεί με τους εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς και εθελοντικούς φορείς προς την κατεύθυνση αυτή. Αξιοποιώντας το αναξιοποίητο ανθρώπινο δίκτυ που οι ΣΓΚ απλώνουν μέσα και γύρω από τους σχολικούς χώρους. Βάζοντας ένα ουσιαστικό ανάχωμα στην κατρακύλα της δημόσιας εκπαίδευσης. Βάζοντας επιτέλους άλλο χρώμα και νόημα στην καθημερινότητα των μαθητών.

3. Tα τελευταία 4 χρόνια η υποχρηματοδότηση προς τις Σχολικές Επιτροπές των Δήμων αγγίζει περίπου το 40%. Αρκετά σχολεία δεν μπορούν να ανταποκριθούν στοιχειωδώς στις ανάγκες τους.

Πως νομίζετε ότι μπορεί να επιλυθεί αυτό το ζήτημα;  Πως μπορεί να παρέμβει ο Δήμος;

Δημόσια δέσμευση για άμεση καταβολή στις σχολικές μονάδες όλων των χρημάτων που έρχονται από την κεντρική κυβέρνηση και για διάθεση όλων των κονδυλίων τα οποία προορίζονται για συντήρηση σχολικών κτηρίων στις σχολικές μονάδες. Η απόδοση της ΣΑΤΑ απευθείας στις Σχολικές Επιτροπές θα διασφαλίσει ευελιξία και γρήγορες και αποτελεσματικές λύσεις σε μικροπροβλήματα των σχολείων.

Όλα τα σχολικά κτήρια θα αντιμετωπίζονται με έργα και όχι με λόγια ως δημοτικά κτήρια. Δαπάνες που αφορούν την λειτουργία τους και την συντήρησή τους (πυροσβεστήρες, απολυμάνσεις, αποφράξεις, συντηρήσεις ασανσέρ-καυστήρων-φωτοτυπικών μηχανημάτων) θα καλύπτονται από τον Δημοτικό προϋπολογισμό.

4. Έχουν θέση οι επιχειρήσεις μέσα στα δημόσια σχολεία, είτε με τη μορφή «χορηγού» είτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο;

Σε μια περίοδο που η δημόσια εκπαίδευση, οι εκπαιδευτικοί και το εκπαιδευτικό έργο απαξιώνονται καθημερινά (πόσο τυχαίο μπορεί να είναι κάτι τέτοιο;), όταν παρατηρούνται χρόνο με τον χρόνο πολύ μεγάλες ελλείψεις σε καθηγητές και δασκάλους (ο Σεπτέμβρης που έρχεται θα είναι ίσως το αποκορύφωμα αυτής της διαδικασίας), που η χρηματοδότηση ή καλύτερα η υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων κάθε  χρόνο έχει οδηγήσει σε τεράστιες λειτουργικές ελλείψεις, ακόμη και της προμήθειας φωτοτυπικού χαρτιού, όταν καθημερινά αυξάνονται τα κρούσματα υποσιτισμού μαθητών, βλέπουμε ότι πληθαίνουν οι χορηγίες και οι χορηγοί στα σχολεία.

Κάτι τέτοιο δεν γίνεται φυσικά τυχαία. Εδώ και μερικά χρόνια βλέπουμε τις κυβερνήσεις αποφασισμένες  να προωθήσουν το «Νέο Σχολείο», το σχολείο που θα είναι στενά συνδεδεμένο με  την αγορά, αυτό που κάποιοι ονόμασαν «Σχολείο Α.Ε.». Εύλογο είναι να αναρωτηθεί κάποιος ¨και τι έγινε αν κάποια εταιρεία, επιχείρηση, ίδρυμα ή ακόμη και διεθνής οργανισμός κάνει χορηγία σε κάποιο σχολείο;¨. Μάλιστα κάποιοι μπορεί να το δούν και θετικά. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Για κάποιους μπορεί αυτή να είναι η οδός που θα δώσει λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά μαθητές και εκπαιδευτικοί. Αν όμως δούμε το θέμα λίγο πιο βαθιά, θα καταλάβουμε ότι πρόκειται για ένα καλά επεξεργασμένο σχέδιο  ώστε να υπάρξει μια εκ βάθρων αλλαγή της δημόσιας εκπαίδευσης.

Ποια πολιτική θέλουν να προωθήσουν; Να μην υπάρχουν κοινωνικές παροχές από το κράτος αλλά το ίδιο το κράτος να είναι ο ρυθμιστής του κοινωνικού περιβάλλοντος. Δηλαδή η  χρηματοδότηση του σχολείου να μην γίνεται από το κράτος αλλά το ίδιο το σχολείο να βρίσκει χορηγούς και το κράτος απλά να ρυθμίζει τις σχέσεις των σχολείων και της εκπαίδευσης με τους χορηγούς .Το γεγονός αυτό από μόνο του οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση μέρους της δημόσιας εκπαίδευσης γιατί όλοι καταλαβαίνουμε πως είναι αδύνατο να βρεθούν χορηγοί για όλα τα σχολεία.

Ποιες είναι όμως οι συνέπειες μιας τέτοιας πολιτικής; Το σίγουρο είναι ότι θα οδηγήσει τα σχολεία σε κατηγορίες. Δεν θα υπάρχει ενιαία εκπαίδευση. Θα έχουμε σχολεία πολλών ταχυτήτων και επιπέδου μόρφωσης, άλλα σχολεία θα διαθέτουν τα απαραίτητα (κτιριακή υποδομή, εποπτικό υλικό…) και άλλα  ενδεχομένως να τους λείπουν και τα στοιχειώδη. Άλλα σχολεία να έχουν πρόγραμμα σωστής σίτισης λόγω χορηγών, σε άλλα οι μαθητές θα λιποθυμούν. Αυτό είναι το «νέο» σχολείο της αγοράς, των χορηγών και είναι τόσο νέο όσο νέα   είναι η εκμετάλλευση του ανθρώπου από τον άνθρωπο. Η όλη διαδικασία οδηγεί πλέον την κοινωνία στο να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζει την παιδεία, να αλλάξει τον τρόπο σκέψης της. Τόσο οι γονείς, όσο και οι εκπαιδευτικοί, λόγω της οικονομικής κατάστασης θα προσπαθήσουν να βρουν τη λύση του προβλήματός τους  στον χορηγό.  Τι άλλο μπορούν να κάνουν; Αλλά με τι αντάλλαγμα;  Θα αρχίσουν να παραχωρούνται οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες; το σχολικό πρόγραμμα; ο σχολικός χώρος ; Δεν είναι μακριά η στιγμή που θα βλέπουμε σχολεία να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για τον καλύτερο χορηγό. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι οι μαθητές μετατρέπονται σε μικρούς καταναλωτές που θα είναι οι αυριανοί πελάτες των χορηγών αυτών. Ξεκινά από μικρή ηλικία ο έλεγχος των συνειδήσεων με σκοπό  να υπάρξουν κέρδη.

Η θέση η δική μας είναι απέναντι σε τέτοιες πολιτικές και λύσεις που στόχο έχουν την αποδόμηση και απαξίωση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση, η μόρφωση των παιδιών μας είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων μας ανεξάρτητα του κοινωνικοοικονομικού στρώματος και γι’ αυτό πρέπει να την υπερασπισθούμε  δυναμικά.  Την  δημόσια δωρεάν παιδεία πρέπει να την προστατεύσουμε με  κάθε τρόπο και  οποιοδήποτε κόστος.  Κοινωνία χωρίς  παιδεία ίσον ζούγκλα.

5.  Στο Δήμο μας – στο θέμα της σχολικής στέγης – έχουμε τεράστιο πρόβλημα ειδικά στην προσχολική αγωγή. Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων εκκρεμεί για χρόνια (Κοψαχείλα, Τερψιχόρης-Πλειάδων κλπ), ενώ οι διαδικασίες για τα δεσμευμένα οικόπεδα και κτήρια δεν έχουν προχωρήσει. Επίσης η ίδρυση του 5ου Λυκείου στην Αγία Βαρβάρα έχει βαλτώσει. Ποια είναι η θέση του συνδυασμού σας; Τι προτίθεστε να κάνετε, εφόσον αύριο έχετε τα ηνία του Δήμου;

Αντιμετώπιση του χρόνιου προβλήματος στέγασης των νηπιαγωγείων. Συγκεκριμένα άμεσες ενέργειες για την υλοποίηση κατασκευής του 13ου Νηπιαγωγείου. Επιτάχυνση των διαδικασιών για τη ανέγερση του 7ου Νηπιαγωγείου στην οδό Πλειάδων και Τερψιχόρης και έναρξη της κατασκευής του 8ου Νηπιαγωγείου στο δεσμευμένο οικόπεδο της οδού Αφροδίτης 130. Επίσης για το 4ο , 5ο και 12ο που συστεγάζονται με τα Δημοτικά πρέπει άμεσα να δεσμευτούν οικόπεδα για τη στέγασή τους .

Ίδρυση του 5ου Λυκείου στην Αγία Βαρβάρα στο δεσμευμένο οικόπεδο, ώστε να αποσυμφορηθεί το σχολικό συγκρότημα της Κοψαχείλας που συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό μαθητών.

6.  Εικόνες που έχουμε από κακοσυντηρημένα σχολεία του Δήμου μας και τάξεις που εκκενώθηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς λόγω ακαταλληλότητας ως προς την ασφάλεια των μαθητών, δεν μας τιμούν ούτε σαν Δήμο ούτε σαν επίπεδο πολιτισμού. Ποια είναι η θέση σας στο ζήτημα της συντήρησης των σχολείων; Πως μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση; Πως μπορούν τα σχολεία μας να γίνουν πιο «ανθρώπινα» (πράσινο, αθλητικές υποδομές κλπ) ;

Για μας είναι πραγματικά οξύμωρο από τη μια μεριά το σχολείο με τα αναλυτικά και περιβαλλοντικά προγράμματα  να αναλαμβάνει να διδάξει και να αναπτύξει στους μαθητές αυτό που ονομάζεται περιβαλλοντικό ήθος και από την άλλη( με ευθύνη της υπάρχουσας δημοτικής αρχής ) η όλη εικόνα του υπαίθριου σχολικού περιβάλλοντος αλλά και σχολικού κτηρίου γενικότερα  που βιώνει καθημερινά να λειτουργεί εντελώς αρνητικά. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις να κινδυνεύει και η ίδια η σωματική ακεραιότητά τους.

Η θέση μας είναι ότι ένα μέρος του διαφημιζόμενου «πλεονάσματος» πρέπει να πάει επειγόντως σε αυτό το ζήτημα. Δεν μας ικανοποιεί η εικόνα των σχολείων του δήμου μας. Ιδιαίτερα των αιθουσών και της γεμάτης τσιμέντο αυλής

Στις άμεσες προτεραιότητές μας είναι ότι πρέπει να γίνει μια ολοκληρωμένη αρχιτεκτονική μελέτη σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά. Για τη σχεδίαση αυτή υπάρχουν οδηγίες που ορίζουν ποιους χώρους πρέπει να έχει μια σχολική αυλή π.χ. συγκεντρώσεων, ανάπαυσης, παιχνιδιών, πρασίνου, εκδηλώσεων, πρόσβασης για ΑμεΑ κ.ά. Υπάρχουν επίσης και πάρα πολλά  προγράμματα ΕΣΠΑ που μπορούν να  συνεισφέρουν σε μεγάλο βαθμό στο ζήτημα αυτό. Μάλιστα όπως γνωρίζουμε αρκετά σχολεία εντάχθηκαν στο πρόγραμμα των ταρατσόκηπων και ενώ τα χρήματά τους εγκρίθηκαν  εδώ και αρκετούς μήνες ακόμα δεν τους τα έχει δώσει ο δήμος. Γιατί άραγε ;

7. Με την απόλυση των σχολικών φυλάκων, παρουσιάστηκαν αρκετά προβλήματα κυρίως στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας  (εξωσχολικοί, ανεξέλεγκτη είσοδος-έξοδος, και κάποια  κρούσματα βίας).  Πως τοποθετείστε σ΄αυτό;    Πως μπορεί να επιλυθεί;

Οι θέσεις της κίνησης μας άλλα και του ΣΥΡΙΖΑ που μας στηρίζει είναι πάνω στο θέμα αυτό αδιαπραγμάτευτες.  Άμεση επιστροφή όλων των σχολικών φυλάκων στα σχολεία .Για μας εξάλλου οι άνθρωποι αυτοί  αποτελούν  τους αυριανούς συνεργάτες μας στο  κομμάτι του προγράμματος που μιλάει για ανοιχτά σχολεία και το απόγευμα.

8. Ως γονείς θεωρούμε ότι τα σχολεία πρέπει να  είναι ανοιχτά στην τοπική κοινωνία,  ανοιχτά μετά τη λήξη του ωραρίου, με την παραχώρηση των χώρων σε μαθητές αλλά και γονείς για πολιτιστικές-αθλητικές δραστηριότητες κλπ.

 Συμφωνείτε;   Αν ναι, τι θα κάνετε για να το υλοποιήσετε;

Όλα ξεκινάνε από το ότι η δημοτική αρχή πρέπει να αποβάλλει τις φοβικές συμπεριφορές προς τις σχολικές κοινότητες. Με άλλα λόγια πρέπει να σταματήσει να αισθάνεται ότι της φορτώθηκε ένα μαρτύριο και το μόνο που έχει να κάνει είναι  μια κάποια υποτυπώδη συντήρηση παγώνοντας όλα τα υπόλοιπα.

Μακριά από εμάς αυτή η στάση. Εμείς θεωρούμε και πιστεύουμε  ότι

  • ΔΗΜΟΣ – ΣΧΟΛΕΙΑ = ασπίδα κοινωνικής αλληλεγγύης και προστασία.

Για την ΡΑΚ το κάθε σχολείο μπορεί να γίνει κύτταρο πολιτισμού- αθλητισμού της κάθε γειτονιάς. Θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία τις απογευματινές ώρες και το Σαββατοκύριακο με τη συνεργασία της σχολικής κοινότητας, για να αναπτύσσονται  πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες παιδιών και ενηλίκων  σε συνεργασία με πολιτιστικούς-αθλητικούς συλλόγους της πόλης. Οι προτάσεις των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των συλλόγων γονέων θα βρουν άμεση ανταπόκριση γιατί γνωρίζουμε ότι και αυτοί θέλουν  ένα ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο, με παιδαγωγική ελευθερία, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.

9. Η οικονομική κρίση στη χώρα μας  έχει αφήσει έντονα τα σημάδια της και   μέσα  στα σχολεία.  Υπάρχουν μαθητές που  κυριολεκτικά συντηρούνται από τους Συλλόγους Γονέων και φιλανθρωπίες.

  Ανεξάρτητα από τις άλλες δομές κοινωνικής αλληλεγγύης του    Δήμου, τι μέτρα κοινωνικής πολιτικής προτείνετε να ληφθούν μέσα στα σχολεία ώστε να περιορίσουμε  αυτή την κατάσταση;

Δεν μπορούμε να δεχτούμε σαν ΡΑΚ ότι στον πλεονασματικό δήμο μας υπάρχουν  παιδιά που υποσιτίζονται. Θέση δική μας είναι να μην υπάρχει κανένα παιδί σε αυτή την κατάσταση. Η σίτιση των παιδιών αυτών πρέπει να περάσει στο δήμο, ο οποίος με διακριτικό τρόπο και σε συνεργασία με την σχολική κοινότητα θα εξασφαλίζει το καθημερινό τους γεύμα.

Τα παιδιά αυτά και οι οικογένειες τους πρέπει να έχουν επίσης

  • ιατροφαρμακευτική περίθαλψη την οποία θα παρέχει ο δήμος μας σε συνεργασία με νοσοκομεία και δημοτικά ιατρεία.
  • κοινωνικό φροντιστήριο για την εξυπηρέτηση των μαθητώντης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Πιστεύουμε όμως ότι το φαινόμενο αυτό θα εξαλειφτεί μια για πάντα όταν η κυβέρνηση συνειδητοποιήσει ότι το ζήτημα αυτό δεν λύνεται στο πλαίσιο της φιλανθρωπίας.

10. Το τελευταίο διάστημα πολλά ακούγονται για κατάργηση των ειδικών σχολείων (μουσικά, διαπολιτισμικά κλπ). Ποια είναι η θέση σας; Ανεξάρτητα με την όποια απόφαση παρθεί σε επίπεδο εκτός Δήμου (Υπουργείο, Περιφέρεια) πιστεύετε ότι πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί το Δημοτικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που υπάρχει στο Παλαιό Φάληρο;

Λέμε δυνατά ΟΧΙ στην κατάργηση των ειδικών σχολείων. Λέμε ΝΑΙ στην συνέχιση της λειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που υπάρχει στο δήμο μας.

Πιστεύουμε ότι: Ενδεχόμενη κατάργηση των διαπολιτισμικών σχολείων, πέρα από τις εκπαιδευτικές-κοινωνικές συνέπειες που θα έχει στην εκπαίδευση των παιδιών των αλλοδαπών εργαζομένων, θα κλείσει την τελευταία (μικρή έστω) πόρτα για τα παιδιά των μεταναστών αυτής της χώρας που έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα να αποκτήσουν τη μόρφωση που πρέπει, να κοινωνικοποιηθούν, να νιώσουν ότι η χώρα   νοιάζεται γι ’αυτούς.
Το ότι τα σχολεία αυτά ΔΕΝ είναι γκέτο είναι προφανές σε όλους όσους έχουν πατήσει το πόδι τους εκεί μέσα. Είναι απλά πολύχρωμα σχολεία που καθρεφτίζουν τη σημερινή κοινωνική και πληθυσμιακή σύσταση της Ελλάδας, όπου άνθρωποι από διαφορετικές εθνότητες συνεννοούνται μεταξύ τους στα ελληνικά, δημιουργούν και κάνουν όνειρα, σέβονται ο ένας τον άλλο.

Θέση μας είναι ότι  εφόσον ζούμε σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, τα διαπολιτισμικά σχολεία θα μπορούσαν να είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στους μετανάστες και στους κατοίκους της κάθε περιοχής.

11. Η Ένωση μας προσβλέπει σε μια πιο ουσιαστική συνεργασία με το Δήμο, τον Αντιδήμαρχο και το τμήμα Παιδείας καθώς και τις Σχολικές Επιτροπές. Στα πλαίσια αυτά η Ένωσή μας προτίθεται να ζητήσει εκ νέου την παραχώρηση χώρου για τη στέγασή της όπως προβλέπεται και ισχύει σε όλους τους άλλους Δήμους. Ποια η θέση σας επ’ αυτού;

Εμείς πιστεύουμε ότι:  δημοτική αρχή-εκπαιδευτικοί-γονείς-μαθητές  μπορούν να κάνουν θαύματα όταν υπάρχει ειλικρινής και καλοπροαίρετη συνεργασία .Σχετικά με το αίτημα της παραχώρησης χώρου για τη στέγασής σας δεν τίθεται καν θέμα. Αν είμαστε η επόμενη  δημοτική αρχή ο κατάλληλος χώρος θα βρεθεί άμεσα. Αν δεν είμαστε θα σταθούμε δίπλα σας διεκδικώντας το από όποιον δήμαρχο εκλεγεί.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.